Jeugd competitie

Meedoen met competitie wedstrijden is een uitstekende manier voor jeugdspelers om zich verder te ontwikkelen in het badmintonnen. Tijdens deze wedstrijden kunnen ze de geleerde oefeningen van de trainingen in praktijk brengen en leren ze ook om sportief met elkaar en de tegenstander om te gaan.
Bij de competitie wedstrijden wordt er van de leden ook een mate van zelfstandigheid en verantwoordelijkheid verwacht. Er wordt dan ook veel door de kinderen zelf geregeld tijdens een wedstrijd. Zoals onder andere tellen en als scheidsrechter fungeren bij hun wedstrijden en de uitslagen opschrijven.
Met ingang van het seizoen 2023 – 2024 spelen er 3 jeugdteams mee in de jeugd badminton competitie regio Centrum van Badminton Nederland.